[Int. Club der FU] Invitation: guided tour of the German parliament (Bundestag) in English - Einladung zu einer Führung im Bundestag in Englischer Sprache

Katharina Heep katha.heep at posteo.de
So Nov 24 17:22:19 CET 2013

(German version below)

Dear members of the International Club!

We are glad to invite you to a guided tour of the German Parliament
(Deutscher Bundestag). This is a very special opportunity, because tours
are only available through personal correspondence with a member of the
parliament.

The tour will be in English language on

January 23, 2014 at 1:30 pm (meeting at 12:45 pm)
It is going to take up to 90 minutes.

Chances are we’ll attend a plenary session (in German) and visit the
copula. There are only 22 places available, for members of the Club
only!

How to register:

The security measures are strict and I have to hand in a complete list
of participants two weeks in advance. Everyone who wants to join us must
write me an e-mail: Katha.Heep at posteo.de You can’t make a reservation
for your friends.

Please include your full name as it’s in your passport and your date of
birth. Example:
Surname/family name:
First name and given names:
Date of birth:

The tour is for free, however, we kindly ask you to pay a deposit of
10€ for your registration. You will receive the money back at the day of
the tour. If you don’t show up and cancel early enough we keep the money
and spend it on drinks for one of our bbq nights in summer.

1.	Send me an e-mail with your full name and date of birth:
Katha.Heep at posteo.de
2.	Wait for a reply
3.	Come to Mingchao’s office hours on Tuesdays between 2.30pm and 4.30
pm. Show your membership card and pay 10€ as a deposit. Your reservation
is binding and secured now.
4.	Mingchao informs me every week who’s paid the deposit
5.	Receive your money back at the tour
6.	(Have an interesting day at the German parliament ;-)

I know this has been a very long e-mail. If you have any questions
don’t hesitate to ask me. I’m looking forward to seeing you at this
special event.
Best wishes,
Katharina

In German:

Liebe Mitglieder des Internationalen Clubs!

Wir laden euch herzlich zu einer Führung im Deutschen Bundestag ein.
Führungen sind nur über persönliche Verbindungen zu Abgeordneten zu
bekommen, es ist daher eine einzigartige Möglichkeit, die wir euch
anbieten können.

Die Führung in englischer Sprache findet statt am
23. Januar 2014  um 13:30 Uhr (12:45 Uhr Treffpunkt)
Dauer: Bis zu 90 Minuten

Voraussichtlich werden wir auch eine Plenarsitzung beobachten können
und die Kuppel besuchen. Es gibt nur 22 Plätze, ausschließlich für
Mitglieder des Internationalen Clubs!

Anmeldeverfahren:

Es gelten hohe Sicherheitsvorkehrungen und wir müssen die
Teilnehmerliste 2 Wochen im Voraus einreichen. Jeder Teilnehmer und jede
Teilnehmerin muss mir persönlich eine E-Mail schreiben:
Katha.Heep at posteo.de Ihr könnt nicht für eure Freunde reservieren.

Ich brauche den kompletten Namen wie er im Ausweis steht und das
Geburtsdatum. Nach dem Muster:
Nachname:
Vornamen:
Geburtsdatum:

Die Führung ist kostenlos, aber für die verbindliche Anmeldung bitten
wir euch, 10€ als Pfand ins Büro zu bringen. Ihr bekommt die 10€ am Tag
der Führung zurück. Wenn ihr nicht kommen könnt und nicht rechtzeitig
absagt, behalten wir das Geld ein und kaufen davon Getränke für unsere
Grillabende im Sommer.

Reihenfolge:

1.	E-Mail an mich schreiben: Katha.Heep at posteo.de, vollständiger Name
und Geburtsdatum
2.	Bestätigung/Antwort von mir abwarten
3.	Zu Mingchao ins Büro gehen an einem Dienstag zwischen 14.30 und
16.30 Uhr. Dort euren Mitgliedsausweis vorzeigen und 10€ abgeben. Dann
ist euer Platz reserviert.
4.	Ich bekomme wöchentlich von Mingchao die Rückmeldung, wer bezahlt
hat
5.	Am Tag der Führung bekommt ihr die 10€ zurück
6.	(Erlebt einen sehr interessanten Tag im Deutschen Bundestag ;-)

Ich hoffe, diese lange E-Mail war für euch verständlich. Falls ihr
Fragen habt, wendet euch bitte direkt an mich. Ich freue mich auf diese
tolle Veranstaltung mit euch.
Liebe Grüße,
Katharina